något närmare….

Har hittat en lampskärm som kommer bli bra. Jepp,jepp.
Ful som stryk som lampskärm men som hatt duger den.
Apropå stryk så stryker jag idag, tiden har löpt amok så nu har jag tre tvättkorgar att beta av, får göra det jag hinner innan det är jobb.
Stärker mig med en rulle center. Göttigt.
Har egentligen inte lust att göra någonting alls men man måste ta sig ett tag i hampan ibland.

Jag skrattade åt en arbetskompis på jobbet igår.
Vi skulle lägga en farbror att vila middag. Då såg jag att även om jag tvättat nertill så hade jag missat så jag sa:
Nämen, jösses jag har visst missat på fronten.
Då tittade hon på mig och frågade vad jag kallade snoppen.
-Fronten,svarade jag.
Hon tyckte det var urgulligt.
Jag fattade ingenting, vad är det som är så gulligt med det förutom att det är ett praktiskt ord som går hem för både fruntimmer och karlar.
Nyfiken i en strut frågade var jag kallade rumpan och jag fick erkänna att den för mig heter akterdelen.
Ja vi har alla våra ord för nedre regionens delar.

Men nu har jag inte tid å sitta här å skvallra för jag har kvinnliga hushållssysslor som pockar på min uppmärksamhet. Puss och kram.

Lämna en kommentar

Under Okategoriserade

Lämna en kommentar